Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto łączyć warsztaty motywacyjne z aktywnością fizyczną?

Dlaczego warto łączyć warsztaty motywacyjne z aktywnością fizyczną?

Coraz więcej właścicieli firm w Polsce stara się dodatkowo mobilizować zatrudnionych pracowników, organizując dla nich różnego typu wykłady i warsztaty motywacyjne. Mogą być one zorganizowane w różny sposób. Zarówno w formie spotkań z managerami lub z zaproszonymi gośćmi z zewnątrz w biurze, jak i jako dłuższe krajowe lub zagraniczne wyjazdy firmowe. Jednym z ciekawszych elementów wyjazdów motywacyjnych coraz częściej jest rywalizacja sportowa. W artykule tłumaczymy, jaką rolę odgrywają warsztaty motywacyjne dla pracowników oraz dlaczego warto jest je wzbogacić o jakieś formy aktywności fizycznej.

Dlaczego firmy coraz chętniej organizują warsztaty motywacyjne?

Właściwa motywacja pracowników to kluczowy element osiągania wyznaczanych im celów. Brak motywacji ludzi do pracy może stworzyć w firmie dużo problemów. Nieodpowiednio zmotywowany pracownik nie będzie terminowo realizował stawianych przed nim zadań, będzie miał też negatywny wpływ na resztę zespołu. Dlatego warto jest zadbać o motywację pracowników i przynajmniej raz na jakiś czas, np. raz w roku, organizować w firmie warsztaty lub wykłady motywacyjne. Firmy prowadząc działalność, realizując stawiane sobie cele i rywalizując z konkurencją, muszą się zmagać zarówno z problemami zewnętrznymi, jak i z wewnętrznymi. Zadbanie o właściwą motywację swoich pracowników jest dobrym krokiem do tego, żeby rozwiązać ewentualne problemy wewnętrzne i to zanim zaczną być naprawdę kłopotliwe, szkodząc przyjętej strategii rozwoju.

Organizacja warsztatów motywacyjnych jest doskonałym pomysłem. Dzięki nim pracownicy będą czuli, że firma stale myśli o zaspokojeniu ich potrzeb i jest w stanie dać z siebie wiele, by poprawić ich warunki pracy i wskazać właściwe kierunki przy podejmowaniu kluczowych decyzji. O wartości planowania spotkań i wyjazdów motywacyjnych dla pracowników często mówią też zatrudniani przez firmy mówcy motywacyjni. Wskazują oni ten element jako jeden z ważniejszych kroków do osiągania sukcesów. Bez właściwej motywacji wszystkich w zespole, nie może on bowiem osiągać wysoko ustawionych celów i zawsze będzie się gdzieś gubił.

Cele rywalizacji sportowej podczas warsztatów motywacyjnych

Ciekawym elementem organizowanych przez firmy dla swoich pracowników warsztatów motywacyjnych może być rywalizacja sportowa. Aktywność fizyczna powinna być ważna dla każdego, ponieważ daje możliwość odcięcia się od codziennych problemów – także tych w pracy – i skupienia na innych rzeczach. Na wyjazdach firmowych wzbogacenie organizowanych wykładów i spotkań rywalizacją sportową może również dać wiele korzyści. Rywalizujący ze sobą lub współpracujący w trakcie zorganizowanych zawodów pracownicy dostają okazję, by się lepiej poznać i zacząć ze sobą współdziałać na innym polu niż w pracy. Każda forma wspólnej aktywności fizycznej daje też wszystkim uczestnikom i widzom wiele radości i satysfakcji, co na pewno będzie też miało później wpływ na to, jak pracownicy będą podchodzili do swoich obowiązków po powrocie do biura.

W jakiej formie mogą być zorganizowane spotkania motywacyjne dla pracowników?

Zorganizowanie ciekawych warsztatów motywacyjnych dla pracowników wymaga tak naprawdę znajomości pracującego w firmie zespołu. Każdy pracownik jest trochę inny, ma różne zainteresowania i co innego go cieszy i bawi. Oczywiście zazwyczaj kluczowym elementem warsztatów motywacyjnych są spotkania pracowników lub managerów w większym gronie, omawianie bieżących problemów i wspólne szukanie ich rozwiązań. Żeby jednak zorganizowane spotkanie naprawdę mogło skutecznie zmotywować uczestniczących w nim ludzi do pracy, powinno również zapewniać pewną formę rozrywki. Wspomniana rywalizacja sportowa może być dobrym wyborem.

Inną metodą przygotowania atrakcyjnego i wartościowego dla pracowników wyjazdu motywacyjnego jest zaproszenie na organizowane spotkania osób z zewnątrz, np. znanych artystów lub gwiazd telewizji czy sportu. Te ostatnie będą miały wówczas możliwość podzielenia się ze swoimi słuchaczami opracowanymi przez siebie przez lata uprawiania sportu sposobami stawiania sobie kolejnych celów oraz planowania ich realizacji. Jednym z mentorów i mówców motywacyjnych, który obecnie jest jednym z częściej zapraszanych na różnego typu spotkania motywacyjne w firmach, jest Robert Korzeniowski. 4-krotny mistrz olimpijski i 4-krotny mistrz świata w chodzie sportowym po zakończeniu sportowej kariery zaczął świadczyć usługi dla firm. Został cenionym w kraju mówcą motywacyjnym, który nie tylko prowadzi wykłady dla firm, ale również spotyka się z biznesmenami i pomaga im w stawianiu sobie celów, które będą realne do osiągnięcia i sprawią, że prowadzone przez nich firmy będą mogły osiągać większe sukcesy i budować coraz mocniejszą pozycję na rynku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.